G32

Największa szerokość strugania 325 mm
Prześwit pionowy 200 mm
Wymiary stołu roboczego 325 x 650 mm
Średnica wału nożowego 100 mm
Ilość noży 3 szt.
Prędkość obrotowa wału nożowego 5000 obr./min
Prędkości posuwu 5 i 10 m/min
Maksymalna grubość strugania 8 mm
Minimalna długość obrabianych elementów 250 mm
Minimalna grubość obrabianego materiału 5 mm
Moc zainstalowana 3,8 kW
Wymiary gabarytowe 880 x 630 x 980 mm
Średnica zewnętrzna odciągu trocin 100 mm
Zapotrzebowanie powietrza dla odciągu trocin 650 m3/h
Masa obrabiarki 350 kg
Obsługa 1 osoba

Grubiarka (strugarka grubościowa) służy do nadawania struganiem odpowiedniej gładkości powierzchni oraz określonego wymiaru (grubości) elementom drewnia¬nym o szerokości do 325 mm. Znajduje ona szerokie zastosowanie zarówno w dużych zakładach przemysłu drzewnego jak i w małych warsztatach obrabiających drewno.

Korpus spawany z blach stalowych mieści w sobie wszystkie mechanizmy obrabiarki: silniki elektryczne, przekładnie napędowe, zespół wału nożowego, mechanizm posuwowy, mechanizmy nastawcze oraz aparaturę elektryczną. Górną część korpusu stanowi odchylana pokrywa umożliwiająca łatwy dostęp do elementów wymagających częstej obsługi, regulacji i konserwacji. Z pokrywy wyprowadzona jest ssawa umożliwiająca przyłączenie urządzenia odpylającego.

Żeliwny, szlifowany stół roboczy osadzony na uzębionej stalowej tulei podnoszo¬ny i opuszczany jest ręcznie mechanizmem ślimakowo-zębatkowym. Stół posiada dwie ułożyskowane rolki zmniejszające tarcie materiału o powierzchnię stołu.

Wał nożowy wyposażony jest w trzy noże strugarskie mocowane listwami zaciskowymi. Przed i za wałem nożowym znajdują się listwy naciskowe.

Wałki posuwowe: rowkowany i gładki napędzane są dwubiegowym silnikiem elektrycznym poprzez przekładnię redukcyjną i łańcuch napędowy. Wałki osadzone są na łożyskach ślizgowych i dociskane sprężynami śrubowymi. Grubiarka wyposażona jest w zespół zapadek przeciwodrzutowych zabezpieczają¬cych przed odrzutem obrabianego materiału.

Sterowanie pracą obrabiarki odbywa się z pulpitu sterowniczego umieszczonego z przodu korpusu. Silniki elektryczne zabezpieczone są przed skutkami zwarć i prze¬ciążeń, a układ elektryczny uniemożliwia uruchomienie napędu przy otwartej pokrywie korpusu.